2013

Höll du några av dina nyårslöften?
japp. alla. *stolt* 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
elina!! och lilla hubert såg livets ljus!
Dog någon som stod dig nära?
john ivar fjellborg.
Vilka länder besökte du?
grekland, danmark.
Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas? 
femte oktober och elfte november.
Vad är det bästa som hänt dig år 2013?
att jag under en jobbig tid tänkte att nu är jag religös och att jag nu förstår människors behov av gud och en högre makt i svåra tider. no joke förfan. kan det vara det mäktigaste som finns? att jag var ledig nästan hela sommaren och hade sommarlov för första gången på flera år. att jag insåg, han kanske inte är ditt livs kärlek (det kanske inte finns bara en sån och kanske kommer du aldrig end up med "the one") men vad är det för hemskt med det egentligen och varför kan det inte var kul under tiden? att jag tog hand om mig själv och flyttade. att jag nu vet att: feminism går ej ut på att skuldbelägga och utesluta andra flickor, tjejer, kvinnor, brudar, tanter, kärringar för att dom ser ut/beter sig på ett visst sätt. min och soffans semester på korfu, det var så kul så kul. 
Största misstaget? 
det finns ingenting som är värt att ångra.
Bästa köpet?
byxor från topshop. nu sjunger dom fan på sista versen men tror jag har hittat ett par värdiga ersättare.
Vad spenderade du mest pengar på?
som alltid. maaaaaaaat.
Gjorde någonting dig riktigt glad?
jaa. att carpe diema varje dag under sommarlovet. asså bada/gingertaning/låssasshoppa/hängautepålandet/drickavin/dansa/promenera/äta mat. asså detta är ju livet. att skypa med kim. att jag var i mitt jävla esse gällande the boys.
Och ledsen?
att han inte ville vara med mig på det sättet som jag ville vara med honom. att morfar och farfar dog. att vuxna människor beter sig som idioter. att emanuel hamnade i koma. att jag var tvungen att flytta från hanna och ester.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
svarar samma som förra året, skillnaden är att jag nu vet precis hur det känns:
gladare. fast när jag var ledsen så var jag mer ledsen än jag någonsin varit i mitt liv tidigare.  
Vad önskar du att du gjort mer?
finns nog inget jag kan komma att tänka på, skulle kanske vara att spara mer pengar men som man säger: spending all my money like a millionare.
Vad önskar du att du gjort mindre?
ingenting.
Hur tillbringade du julen? 
hemma i kiruna med mammsen och pappsen och malin och felix och kusiner och fastrar och mostrar. och en liten hund.
Blev du kär i år?
mm. maybe twice, svårt att avgöra när man är a sucker for the love.
Favoritprogram på tv?
keeping up with the kardashians.
Bästa filmen?
känn ingen sorg.
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2013? 
young and beautiful - lana del rey
Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
man kan ej hata en person man inte känner men säger bara såhär:
om man är så ful som du är måste man iallafall vara snäll.
Bästa boken du läste i år?
ingenbarns land.
Något du önskade dig och fick?
en ljusslinga...hahaha denna materiella värld alltså. *spyr*
Något du önskade dig men inte fick?
världsliga saker som mer pengar och sol.
Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
drack vin och grillade med ett par favoriter.
De bästa nya människorna du träffade? 
en man som än förblir hemlig i bloggy. *chliffhanger*
Hur skulle du beskriva din stil år 2013? 
jag kan beskriva min stil såhär. vad jag än tog på mig under 2013 så frågade jag alltid mig själv innan: skulle kourtney välja det här? (obs obs om hon hade min budget och valmöjligheter) ja och det får ni tolka hur ni vill.
Vad fick dig att må bra?
måste ju då vara detta carpe diemandet, att skratta högt, att jag lyssnade på mitt hjärta och tog kontroll över mitt eget liv. lolz. 
Vilken kändis var du mest sugen på?
always and forever.
Vem saknade du?
kim och morfar.
Favorit månad?
juli, augusti, september.
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
att de sista månaderna ej skulle vara så fyllda av hjärtesorg och så ledsamma. men kloka beslut togs under den tiden så ändå tacksam. 
Högsta önskan just nu?
att 2014 ska bli the golden year. 

Kommentarer
Postat av: Hanna

I love you <3

2014-01-03 @ 17:09:57
Postat av: Anonym

Skaffa viber så kan vi skriva lite :') 💞

2014-01-14 @ 12:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback