just nu:

googlar tomas tranströmer. sorry to say it men jag har inte precis alla hans verk inpräntade i min hjärna. gabriele (kvinnan som jag hyr rum hos) vill att jag ska framföra en av tomas tranströmers verk på svenska. hon verkade minst sagt väldigt exalterad över att han fått nobelpriset. och sedan vill hon att jag ska översätta en av hennes dikter till svenska.......och imorgon klockan halv sju på morgonen vill hon att jag ska hjälpa hennes att bära ner deras HARPA för alla jävla trappor och sedan ut till vägen där någon ska komma och hämta upp den.
snäll som jag är kunde jag inte säga nej. jaha det här blir ju några roliga sista timmar i berlin.

pusshej.





Kommentarer
Postat av: Lotta

här är en fin dikt av tommy t:



"Morgonluften avlämnade sina brev med frimärken som glödde.

Snön lyste och alla bördor lättade - ett kilo vägde 700 gram

inte mer"



han ska tydligen vara välkänd för sina metaforer, men dom går lite förlorade på mig. frimärken glöder liksom inte! men det om snön och om hur bördorna lättar gillar jag, jag tänker mig att det är så det kommer att kännas att komma till kiruna när jag åker dit om två veckor.

2011-10-07 @ 21:36:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback