att tanka positiva tankar

låt mig citera michaela forni:
"Jag är så trött på mina känslostormar (men visst älskar man dem lite ändå). Det här med att dagligen få några örfilar av sig själv. Att gå från ena stunden så harmonisk. Till nästa en panik av sådant slag att händerna skakar. För att sedan bli så arg att man på riktigt kan vilja börja med denna vidriga syssla som kallas för att hämnas. Och sen bli så ledsen, så ledsen att man tar sig för bröstet av hjärtesorg. Känna besvikelse över att allt blivit som det blivit. Den besvikelsen. Men sedan hoppet också om att någon gång känna sann lycka som är hållbar i mer än några timmar. Nästa stund bli pirrig över livet, allt det har att erbjuda och allt man redan fått. Känna glädje. Ny örfil och plötsligt känner man tomhet sen snabbt igen ny smäll så kommer lycka över det alldeles enkla i nuet. Och så tillbaka till harmoni..."

just nu är jag pirrig över livet. pratade med sacha och imorgon ska vi gå på marknaden vid mauerpark och sedan ska jag få komma på hennes yogaklass. innan det låg jag apatisk i sängen och strax innan det började jag gråta när jag sminkade mig och innan det kände jag mig glad över att jag skulle ut och dricka drinkar och innan det var det bara livet alltså och innan det och innan det och innan det.............karusellen kommer aldrig sluta åka.



puss.

Kommentarer
Postat av: malin

<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback