100

jaha, den där listan över hundra saker man gjort under sitt liv cirkulerar ju lite varstanns. och jag som är BESATT av listor etc. måste ju såklart göra denna. dock tar jag hänsyn till att min mamma faktiskt läser bloggen. hehe. *fina flickan*
detta har jag då blandannat gjort under arton år:


- tappat en klack på en av skorna utan att märkt det
- druckit sockerkakasmet med sugrör
- gjort en isskulptur
- ritat en judestjärna på en "förredetta" nazist
- varit på två bröllop
- spelat i ett "band"
- lärt någon hur man röker
- krupit på en avslagen glasflaska och skärt upp knät
- gråtit mig till sömns
- varit kär
- sett camillas katt maja hemma hos dom fast dom gav bort henne några år tidigare
(creepy part uno)
- varit med när en av mina kompisar fick veta att hon var gravid
- fått en tatuering döpt efter mig
- tagit sönder någon annans kamera
- lärt mig japanska
- hånglat med trummisen i sugerplum fairys kusin
(*smiley som blinkar med ena ögat*)
- gjort en film
- flygit över min cykel i en skitbrant backe
- haft en kompis från azerbadjan
- fastnat uppe i en klätterställning så mamma var tvungen att komma och hjälpa mig ner
- blivit inlåst i mitt eget badrum
- fastnat i lera
- hängt med lasse lindh
- hört någon ställa sig vid min dörröppning och kamma sitt hår, när jag vände mig om stod ingen där
(creepy part dos)
- badat i medelhavet
- sovit tillsammans med sex personer i ett tvåmannstält
- fått alla rätt på ett prov
- haft ett jobb
- klätt ut mig till blair waldorf
- haft tårtkrig
- fått höra av en lärare hon ser så mycket av sig själv i mig
(gråt-varning på det)
- fuskat på ett prov
- gråtit för att jag blev så glad av en present
- haft en sådan mensvärk att jag allvarligt trodde att jag skulle avlida
- kallat någon rysk hora
(förlåt!)
- haft 17 cheese balls i munnen samtidigt
- hört en kille spela gitarr för mig
- sagt "ut ur mitt hus!" och sedan börjat asböla
- skrattat så jag fått ont i käkarna
- haft en 13-årig pöjk som min slav
- hatat min kompis pojkvän
- träffat the ark
- köpt lösgodis för 110 kronor
(ööhh...fetto!?)
- hoppat ut från mitt fönster
- hållt i en nyfödd bebis
- åkt färja över till danmark
- drömmt om peter forsberg när jag la 7 sorters blommor under kudden på midsommarn
- dansat naken
- varit lucia
- varit vaken mer än en hel dag
- sovit med lampan tänd i över en vecka...var 17...hade sett barnhemmet
- börjat gråta i skolan
- somnat i skolan
- gått från poijkijärvi till kiruna... i ballerinaskor
- varit på festival
- skaffat en hund
- sett någon dricka vätskan från en burk där ett inlagt djur låg
(uääk)
- sprungit hem utan skor
- legat mitt på en väg och tittat på himmlen
- haft picknick på ett tak
- spionerta på mina grannar med en kikare
- gråtit till paradise hotel
- blivit bestulen
- ätit på en resturang som jag misstänker att ryska maffian äger
- nästan svimmat i skolan när vår lärare dissikerade kolungor
- klappat en orm
- badat i en sjö när det fortfarande var is kvar
- kommit hem först klockan sju på kvällen dagen efter jag festat
- blivit avmålad
- fått orange bälte i judo
(be afraid, be very afraid)
- rymt från dagis
- förstört en fest
- hittat handbojor i någons sängbordlåda
(HEHE)
- blivit intervjuad
- ätit smultron från ett grässtrå
- hittat en död kattmamma och sedan tagit hand om kattungarna
- bakat pepparkakor med 10 år gammalt strössel på och gett dom till en vän i födelsedagspresent
- ramlat av en häst
- kallat malin för mamma i skolan
- sett håkan spela tre gånger
(<3)
- köpt kokosbollar för pengarna när jag egentligen skulle handla till mamma och pappa
- badat med kläderna på
- blivit hotad av två sexåringar med en innebandyklubba
- gått vilse inne på topshop
(HERRE-gud)
- suttit på samma café i 5 timmar
- lurat mamma på första maj att ida trillat i vattnet och att vi inte fick upp henne
(elakt)
- träffat bizzä (obeskrivligt ;)
- sovit på en busshållsplats med en handduk runt mig
- druckigt öl bredvid en polisstation
- börjat skriva en bok
- råkat bränna hål i flera tröjor med en cigg
- blivit kallad emo
- sagt "jag älskar dig" och menat det
- kännt mig bättre än alla andra i världen

- övervägt att gå naturprogrammet (hahahahahahahahahhahahahaahahahhhaa)
- blivit kallad för ytlig bitch
- hoppat ner i en snöhög utan varken jacka, täckisar och skor
- köpt ett gymkort
(hahahahahhhaaaahhhhahahahahah)
- trott på gud
- haft på mig militärkläder och skjutit med en ak47:a
 sett ut en hel o.c box på en dag


Kommentarer
Postat av: kim

Jag håller precis på att skriva en sån lista! Har dock bara kommit till pubkt 40, men jag har också rymt från dagis som en punkt! :D Fan va svårt det är att skriva en sån här lista..

Postat av: (t)age

Jag vill också göra en sån där, men hur ska man komma på sådär mycket? (som en mamma också kan läsa)

2010-05-13 @ 18:02:10
URL: http://angiee.blogg.se/
Postat av: Amanda

Med tanke på mitt sjukdomstillstånd så har jag all tid i världen! Jiiiha, listdax!



Btw, ostbollsgrejjen var ganska äcklig, speciellt med tanke på att du spottade ut alla i handen :)

2010-05-13 @ 19:07:02
URL: http://filosofiskt.blogg.se/
Postat av: ägaren

angiee: japp det var ytterst klurigt att skriva den där listan när man var tvungen att tänka på vad som är passande för ens mamma att läsa.

2010-05-13 @ 20:11:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback