om vänskap

Hur är du som vän tror du själv?
hmm... stöttande och omtänksam. lojal, jag hoppas att mina vänner känner att dom kan lita på mig. sen lite crazy på det och rolig. jag kan vara lite kenpig att förstå men mina homies är nog lika fuckade som jag så tror vi passar varann som händerna i handsken.


Hur gillar du att umgås – i gäng flera stycken eller one to one?
umgås typ aldrig i "gäng". två på samma gång som max typ. fast när det är fest är vi oftast ett litet gäng.


Välj två av dina nära vänner och berätta om hur du lärde känna dem?
camilla - vi var båda fem år och hade flyttat in på samma gård. hennes mamma knackade på våran dörr och frågade om jag ville leka med camilla. and the rest is history.


amanda - bytte skola i sjuan och mandis gick i den klassen. sedan bytte jag tillbaka till min gamla skola och jag trodde aldrig att vi skulle hålla kontakten men det gjorde vi! vi bytte nummer och sågs nästa vecka på en torsdag minns jag.


Vad bråkar du oftast om med dina vänner?
jag har aldrig bråkat med en vän. bara lite småtjafs när vi haft olika åsikter.


Vad brukar du oftast göra med dina vänner?

prata, äta, baka/laga mat, titta på film, festa.


Hur enkelt släpper du in nya bekantskaper i ditt liv?

bekantskaper? väldigt lätt. vänner? extremt svårt.
jag har otroligt svårt att lita på människor, att släppa in dem nära. för att verkligen få lära känna mig måste jag känna att jag verkligen kan lita på personen. man måste ha det där lilla extra.


Säg en svensk kändis du skulle vilja vara vän med och varför?

carolina gynning. verkar sjukt härlig och rolig.


Vem var din allra första vän (som du minns)? Är ni fortfarande vänner?

johanna. det var på dagis när vi var typ...assmå. nej, det är vi inte. men vi snackar och hälsar om vi träffas ute.


Vem av dina vänner har du känt allra längst?

camilla.


Hur många bästa vänner har du?

tre.


Vad brukar du och dina vänner prata om oftast (i procent)?

svammel/skitsnack 50 % framtiden 20 % kärlek/killar 20% issues av olika slag 10 %


Vad är det värsta en vän gjort mot dig?

hemligt.


Vem av dina vänner vet mest om dig?
camilla och malin (ja, syskon räknas som vänner)


Har du några killkompisar?

jag och henke hänger inte ofta längre men han kommer alltid, alltid vara min kompis!


Vilken egenskap uppskattar du allra mest hos en vän?
humor, självdistans, lojalitet


Tycker du det är viktigt att vänner är superärliga mot varandra? (typ någon frågar: tycker du att de här skorna är fina?)

just i exemplet ovan tycker jag att man sak vara ärlig! jag menar, man vill väll att sina kompisar ska ha fina skor? när jag frågar mina kompisar om råd när det gäller kläder/skor ber jag dom alltid vara brutalt ärliga. (vilket jag hoppas att dom är)
sedan har man ju kanske inte samma smak i allt. typ jag och ia. vi har shoppat tillsammans en gång. haha. hon gick runt och pekade på kläder som jag bara "hmm, ja... den är väldigt du!"
men annars tycker jag man ska vara lite försiktig med sånt där, om det är om "allvarligare" saker. man ska kunna säga vad man tycker utan att attackera personen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback