blondinbella tycker att rökare är svaga människor

det finns nästan inte något jag hatar mer än personer som klagar på andra utan att se vad fan dom själva håller på med. jag blir så otroligt provocerad. snacka om dubbelmoral att först skriva en "hjälp"bok till unga tjejer och sedan skriva att personer som röker är svaga och äckliga. antagligen är typ 40 % av alla som läser hennes blogg just rökare. aaw, vad fint. vi känner oss verkligen älskade. och den där om att "det är min skyldighet som kompis att tjata på mina vänner att sluta röka." hahahahaha, som om man hade en överviktig kompis och tjatade på henne "sluta ät och gå ner i vikt! du är äcklig!" hahahaha.

om blondinbella säger att personer som röker är svaga kanske hon borde se sig omkring. alla träffar med vänner över ett glas vin. både alkohol och övervikt/fetma är mycket farligare än rökning. av alla brott som begås är alkohol inblandade i 90 % av dem. sedan är det ytters fånigt att påstå att man är en svag person för att man är beroende av något. i princip alla människor kommer någon gång under sitt liv uppleva ett slags beroende. man är ingen svag person om man är beroende av något. jag tycker tvärtom att man är väldigt stark som person om man kan stå upp och säga "ja, jag är beroende." dock är det ju fel att veta att man har ett beroende men inte vilja bli av med det. just nu känner inte jag att jag måste sluta röka men jag vet att jag vill det någongång. när jag känner att det påverkar mig mer negativt än positivt och det känner jag faktiskt inte just nu.
jag tycker man är otroligt svag som person om man påpekar hur svaga andra är. som bella gör då.
och det kanske är mycket bättre att skriva om kläder och skor som är massproducerade i u-länder där 10-åringar får slava på fabrikerna i hela sina liv? som bella gör då.

lova mig en sak? läs aldrig hennes blogg igen. ok?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback