SCENSKRÄCK

idag i skolan skulle vi spela teater. skjutmigtack. när våra lärare berättade detta för oss ville jag skrika dom rakt upp i ansiktet "är ni helt jävla dumma i huvudet eller? vi går estet bild och formgivning inte drama!" jag har en sådan förskräcklig scenskräck och nej jag tänker inte utmana mig själv så jag ska övervinna det! det spelar ingen roll att ni säjer "men det är ju bara på skoj! det är ju kul!" det är fan inte kul någon jävla stans. hade inte spelat någon som helst roll om jag så fick spela upp en scen från min favorit film eller inte ha några repliker alls. hatar det lika mycket för det. jag får panikångest och dödslängtan. gråt i halsen ochsåvidare. ni tycker säkert jag är jävligt löjlig men för mig är det blodigt allvar. jag kan inte ens förklara känslan. det känns ungefär som om all luft plötsligt tar slut och man inte längre kan andas. alla människor är inte menade att stå på scen eller hålla föredrag inför människor. och jag är en av dom.


Kommentarer
Postat av: Amanda

Skit alla andra, gör det du tycker är kul! Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback