saker som irriterar mig så mycket att de håller mig vaken om nätterna del 1

det finns så många saker här i världen som irriterar/provocerar/stör mig. förmodligen är de mer än de saker som gör mig glad.

1. unga personer som beter sig som om de vore...ja ca. 38
de är en hel maffia detta folk. de kallar sin kille för "min gubbe/karl/(eller det absolut värsta) sambo" har coopkort, har fotriktigt skor på jobbet och har på sig foppatofflor på fritiden. bekvämlighet framför snygghet. åker till "byn" på helgen och skaffar familjebil INNAN de är gravida. köper JULPYNT för över 1000 kronor. och så vidare. the list goes on and on.
detta är också så evinnerligt sorgligt. som om det inte finns något mer. "äh lika bra att bli 35+ på en gång"
man kan vara gammal på det charmiga jag-gillar-ernst-kirshteiger-och-tittar-på-på-spåret-viset. hehehehhehe som jag då. hehehehehehe. fast det är mer 60+.
eller så kan man vara snart 40 innan man är 20.........................

2. typen som handlar alla sina möbler/hela jävla inredningen till sitt hem på ikea.
3. typen som säger " jag är inte feminist men jag vill ju att det ska vara jämnställt" MEN ÅH VARFÖR SKJUTER DU INTE DIG SJÄLV SÅ SLIPPER VI DIG OCH DIN OINTELLIGENS.
4.tjejen som säger (ja det är ALLTID en tjej) "men han eeeeee ju så charmig!" jaaaaahaaaaa...och om en vecka har han krossat ditt hjärta och du kommer aldrig tro på kärleken igen. skyll.dig.själv.
5. carrie och mr. big. att carrie valde big över aidan säger allt om vilket cepe hon är. och varför säger han alltid "hey kiddo" till henne? hon är 40+, så nasty. dom där två ger mig rysningar, av den mer obehagliga sorten, över hela kroppen.
6. typen som försvarar SD med att säga "men vi har faktiskt yttrandefrihet i sverige! man får tycka vad man vill!" jahaja, då är det ju inte min rättighet att säga att jag inte sympatiserar med herr åkesson!? va, va, va? jag trodde man fick tycka som man ville!?!?!?


Kommentarer
Postat av: Dessi

Istället för att lägga ner energi på att irritera sig över allt man tycker andra gör fel, ta den energin och gör nå possitivt av den istället, jag lovar du får med ut av de, har börjat köra med de själv och hips vips så mycket bättre man mår på en gång :) Vad ska man kalla sin man/karl/gubbe/sambo/kille om inte de? hehehehe... iofs jag säger oftast Lelle :)) Lite kul bara att restas lite :))

Postat av: Dessi

Glömde ju :) Bekvämligheten framför snygghet de är fan de bästa för nog är de betydligt mysigare att vara bekväm än stäva efter att vara snygg hela tiden?? Man är alltid fin på olika sätt, man behöver inte "GÖRA" sig snygg för att vara de :)) Man kan vara "snygg" i stuga kläder/outfitt, de beror bara på vem som tittar på en :)) är man i byn med någon man älskar och som älskar en tillbaka så spelar de ingen rll hur man ser ut, och coop kort är ju bra ju :) och julpynt är ett måste, de hade jag edan när jag var 18 i mitt första hem :), IKEA är ju bara bäst, bra å billiga :)) Du ser vad folk tycker olika ?? Tänk vad tråkigt om alla hade tyckt lika??? Fy sådan tråkig värld vi levat i...

2010-12-06 @ 08:13:02
URL: http://dessilindstrom.blogg.se/
Postat av: ägaren

faster: sant det där med bekvämlighet! det går jag själv efter typ hela tiden, men man kan vara snygg ändå! hehe...en liten skillnad. fast smaken är ju delad, detta är bara det jag tycker.



hehehe och sedan är du ju 35+ också... helt okej om du har coopkort, handlar på ikea, har på dig foppatofflor ;-) inlägget riktade sig dessa till ungdomar, typ 17, 18, 19, 20, 21åringar som beter sig som 40åringar. DET provocerar mig.



ja jag borde verkligen lära mig det där med att tänka positivt och inte bry mig så mycket om irriterande saker. men antar att jag bara är sådan som person! jag bryr mig mycket om andra men ibland kan det som sagt bli negativt också.

2010-12-06 @ 18:49:03
Postat av: Faster D

De kan jag hålla med om, men får man barn och har familj i tidiga år, kan de lätt bli så som du säger för de är bekvämt :) Vet själv har varit där själv :) Allt som är bekvämt och enklet tackar man ja till när man får små troll :) Fast en som jag måste berömma, som inte glömt bort sig själv de är Emelie, hon har iofs foppa, coop/ica kort men hon är alltid snygg och fixad i håret :)

2010-12-08 @ 14:17:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback