några saker jag inte tycker om

- när personer "spelar trummor" i sitt knä. gah, rysningar av obehag går genom min kropp. ser så jävla töntigt ut. varför inte dra ett sola på luftgitarren istället? det ser iallafall lite mindre töntigt ut.

- bloggare som länkar till en sida och den länkade sidan kommer upp i samma fönster. man bara: hallå jag vill läsa klart bloggen SEDAN titta länken om den nu är intressant det vill säga.

- när man ska handla något och man har precis jämna pengar sedan när man ska betala visar det sig att man har 1, 2 kronor för lite. asskämmigt. helst om det är en lång kö och så måste man smyga iväg med svansen mellan benen. eller alternativt, att kortet inte fungerar. det hände mig och mina två klassisar idag. jag började skratta i ren panik.

- när personer som fiskar desperat efter komplimanger. dom typ "gud vad fult det här blev" och "usch det är sååå stökigt hemma hos mig" och "jag måste verkligen börja träna" fast det är jävligt uppenbart att det blev jättefint och att det inte alls är stökigt och att dom redan är en size zero.
det värsta är personer som säger "jag vill gå ner 5 kilo!" och så väger dom typ 100 ton mindre än en själv. man bara "jaha, så du tycker jag är fet?" eller så säger dom "jag skulle vilja gå ner lite i vikt. jag vill se ut precis som dig!" och så är det uppenbart att dom är mycket smalare än en. skev självbild eller vadå? har ni tänkt på att det oftast är skitsmala personer "som vill gå ner några kilon" eller tränar som besatta inför sommaren. vad fan är grejen?!

- när folk som inte stannar när man ska gå över ett övergångsställe. det är oftast 50 plusare som sitter inne i bilen och flinar lite när dom åker förbi. samma sak i frågeprogram/tävligsprogram, alltid när det är med unga personer så ska 50 plusarna attackera dom yngre deltagarna. känner dom att dom alltid behöver vinna över den yngre generationen? hoppas dom är medvetna om att det är vi som kommer styra landet om några år.

- när folk inte kan ge ett visst tv-program, film, musik, bok, vad fan som helst en chans för "det är inte min stil."

- när man ställt klockan lite tidigare (jag gör det varje dag) så man kan snooza ett tag (en timme i mitt fall) och så vaknar man inte när klockan ringer utan man vaknar först den tiden då man verkligen, verkligen måste kliva upp för att hinna med bussen. känslan av att inte hinna snooza utan att man måste pallra sig upp ur sängen är obeskrivlig.

- när personer tycker om nirvana eller typ håkan hellström och så frågar man "aha, vilken tycker du är den bästa låten då?" och dom svarar smells like teen spirit eller känn ingen sorg för mig göteborg. ahahaha. man vill dra skämmskudden över ansiktet och säga "ja, det verkar ju onekligen som om det är ditt favoritband! har du hört några andra låtar än dom "mest kända"?" (no offense mot dom som faktiskt gillar nirvana och håkan hellström och har dessa låtar som favoriter, dock tror jag inte dom är så vanligt förekommande.)

- när personer säger/skriver någonting sarkastiskt eller något som man uppenbarligen fattar inte var menat som något seriöst bara MÅSTE lägga till ett "jag skojar bara" eller "skämt åsido". det förstör liksom hela grejen.


Kommentarer
Postat av: m

Jag hatar folk som gnäller om vikten. en tjej jag pratade med frågade mig typ för två veckor sedan vad hon skulle göra för att gå ner i vikt och jag hatar verkligen att plutta och säga "nej du är smal". blä blä. iaf så kom jag med några tips och hon går därifrån och har inte pratat med mig sedan dess. blä blä.

Postat av: ägaren

matilda: det där är fan sjukt. hon ville ju fan gå ner i vikt. då borde hon ju blivit glad för lite tips väll?!

2010-04-15 @ 18:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback