FINA FLICKOR OCH POJKAR RÖKER INTE

jag är så less på dagens outfits med en cigg i handen, på modebilder med rök i munnen, på gitarrister med en cigg i mungipan. blir så ledsen när jag vet att det finns små flickor/pojkar på typ 12 år som tycker det är tufft att röka, när jag tänker på alla tusentals människor som dör varje år pga. rökning, när jag ser en mamma med barnvagn som långsamt förgiftar sönder sitt lilla barn.
sluta. SLUTA.
det är faktiskt så lätt. bara att sluta.
jag har varit rökfri i nästan 2 dagar och jag är så stolt över mig själv! så jävla stolt! många gånger har jag sagt att "nu slutar jag på riktigt" men nu är det verkligen på riktigt. jag vill inte längre. inte överhuvudtaget.
jag kommer bli friskare, få bättre kondition, spara pengar men framför allt kommer jag leva längre.
jag vill inte sitta där om 10 år och hosta gult slem samt bjussa alla vänner och bekanta på kol.

aldrig i livet.


Kommentarer
Postat av: matilda

Vad duktig du är Emma :)! Det finns inget som är så fult som att röka och ofräscht är det. Ännu värre än 12 åringar som börjar röka är när människor i våran ålder börjar röka så där helt plötsligt. Det känns som man borde ha mer förnuft nu. Håll dig nu Emma! :)

Postat av: Anonym

UNDERBART!! TOPPEN!! Klart du klarar av det här, Emma!! Det är bara första veckan suget sitter i, sedan är det borta. Och tänk, DUNJACKA, DUNJACKA...

2009-10-16 @ 09:10:23
Postat av: kim

jag håller med, det är bara att bestämma sig helt enkelt!



pappa var en storrökare, men han bestämmde sig och slutade över en natt, inga återfall eller något! det gäller bara att vilja något riktigt mycket!

2009-10-16 @ 15:57:09
URL: http://frokenjaderstrand.devote.se
Postat av: malin

yey! jasså, jackan du fick var en muta. ha ha ha. nej men, keep up the good work!

2009-10-17 @ 16:50:06
URL: http://losemyselftoyou.blogg.se/
Postat av: johanna

Fy Fan vad du är bra ! :) det är inga problem så länge du har bestämt dig . jag har slutat röka efter 9 år.. på tisdag har jag varit rökfri i 5 veckor.. och kan jag så kan du , jag rökte för den delen ett paket om dan.. :O Kämpa på , och ge inte efter för då måste du börja om från början igen.. och de är jobbigt :O

Massa kramar , de här fixar du ! /Joh

2009-10-17 @ 19:55:30
URL: http://stilltrash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback