kiruna och midsommar.

det första jag stötte på när jag kom till kiruna för två veckor sedan var en väldigt stor lillebror.
(fråga mig inte varför jag ser så synnerligt knäpp ut på bilden)
det var ju midsommar och då bar det som sig bör iväg till poijkkijärvi. som ni ser var jag ganska exalterad över detta.
där det mesta går ut på att sitta runt en öppen eld. livet.
dagen därpå promenerade jag och malin genom ett regnigt och tomt men ack så vackert kiruna.
vi skulle åka buss genom tornedalen.
pitstop i pajala.
när i väl var framme var vi i aapua där matilda har stuga. här skulle vi fira malins tjugonde födelsedag!
blev serverade mojitos. bastuoskulder togs, jag bastade alltså längre än 5 minuter för första gången i mitt liv, som en frälsning kändes det, matilda sa att jag var väldigt o.c-chic under hela tiden. spelade kubb. åt god mat. njöt av den norrländska stillheten. födelsedagsbarnet firades. 
på söndagskvällen bar det av hemåt med allsång i bilen. klockan elva sken fortfarande solen. livet.
 
fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Mamma

Fina bilder! Vackra bilder!

2013-07-05 @ 17:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback