paradrätten.

en sak jag tycker är viktigt här i livet är att ha en paradrätt! en rätt som du kan utan och innan och som alltid blir mm-mm-mmmh. när jag bjudit på min paradrätt har kastrullen skrapats ren och det har tagit om ja, jag vet inte hur många gånger.
det kanske inte ser så mycket ut för världen, denna avokado soppa/puré, men ojoj.
gör såhär:
koka upp vatten. hacka purjolök. vitlök kan man också ha i, om man känner för det. koka cirkus några sekunder till löken är mjuk. dela avokado och i med den. ha också i citronsaft och dill. salta och peppra. tveka inte med vitpepparn nu! när du tror att du pepprat tillräckligt, ta lite mer!
jag brukar gå på känn men till 4 portioner skulle jag säga:
nästan en hel purjolök
4-5 avokados
1 liter vatten
2-3 vitlöksklyftor (obs! behöver ej detta om ni inte vill, men jag älskar ju vitlök så brukar ha i det ibland)
1-2 citroner
 
och så äter ni en bit gott bröd till. mömms!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Får du laga till oss någon gång. Ser gott ut!

2013-01-16 @ 08:23:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback