det är inte så med dig.

såhär skrev michaela forni för någon dag sedan:
"Jag längtade så mycket efter att känna något annat än olycka under en lång tid. Bad om det om nätterna. Jag brukade skriva om det ofta, hur jag längtade efter att få bry mig om att skära mig på ett papper eller gå in i en dörrkarm. Bli irriterad över att missa bussen eller över att torkskåpet är sönder när man tvättat nio maskiner tvätt. Bara känna någonting annat än det där. Känna att någonting, vad som helst, faktiskt spelar en roll i mitt liv. Minns en gång när jag råkade skära mig med brödkniven och bara skrattade. All sprit som aldrig kändes och all mat som aldrig smakade. Jag ville bara bry mig om något.

Så jävla skönt och uppskattat då, när allt kommer omkring, att jag har haft en sån skitvecka denna vecka på grund av att diskmaskinen inte fungerat, min middag igår var äcklig, jag missat typ tio bussar, glömt en viktig sak på jobbet och ramlat på isen. Bland annat. Men ändå. Äntligen något som jag faktiskt bryr mig om. Som irriterar mig och förstör mitt humör. Så fantastiskt att inte ha något i världen som känns så pass mycket att allt annat slutar kännas.

 

Jag tänker ofta på alla par som bråkar om typ disken. Vilket man självklart får göra. Men jag hoppas att ni som bråkar om oväsentliga ting verkligen också är tacksamma över hur bra ni har det med er parter, att ert största problem i er relation är vardagliga saker. Att tjata på någon för han glömmer sätta på tandkrämslocket eller för att hon alltid går in med smutsiga skor. Att det är de tillfällena som är problemen i relationen och vardagen. Inte att de slutar kännas på grund av att något så mycket större och smärtsammare dyker upp."

 

och vi är inte ens ett par punkt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback