hur har det gått med dina mål inför 2013 då emma?

jovars ganska bra tackar som frågar!
 
- få ordning på ekonomin.
trodde att detta skulle bli väldigt svårt, men har klarat det totala shoppingförbudet till mars. har hittills faktiskt bara köpt ett par skor, ett par byxor och en vas. tror att mitt compulsive shopping disorter kanske har botats!? har för första gången (typ) kollat på prislapparna när jag handlar mat, gör alltid storkok (igår gjorde jag till exempel 4 liter kålsoppa...haha). dock har jag blivit liiite slarvig på sistone när lönen har börjat trillat in så borde skärpa till mig lite. iochförsig så är min lön gaaaanska fet så det känns inte som om ett par byxor hit eller dit det spelar någon större roll. överlevde ju de första krisiga månaderna av året och det var det viktigaste!
-börja ta hand om min kropp och få ordning på mat och sov klockan.
detta måste jag säga att det går alldeles ypperligt med! går långa promenader och nu har jag ju börjat med springningen. detta går ju även hand i hand med att mat och sovklockan är någolunda inställd på rätt tid. är inte uppe halva natten och sedan sova till gud vet. det enda är att jag jobbar natt på mitt nya jobb, så därför jag är vaken nattetid ibland (som nu) men när jag inte jobbar försöker jag oftast kliva upp innan 10. har börjat vakna innan väckarklockan och kan ej vara vaken till längre än ett typ, försöker ibland vara vaken längre när jag ska jobba natt natten efter men går ej. äter godis/chip 1-2 gånger i veckan (cirkus 7 days a week förr). dricker inte lika mycket alkohol som innan och skulle tippa på att jag röker ungefär hälften så mycket som jag gjorde för ett halv år sedan. alltså! jag mår jävligt bra! har aldrig känt mig så pigg och fräsch.
- bli en mer ansvarsfull person
det som var prio 1 var ju att bli mer ansvarsfull med pengar och det måste jag ju säga att jag lyckats rätt bra med! sedan är ju detta ett livslångt lärande förstås. just nu är jag ju bara 21 och har ej några barn att ta ansvar över osv. your supposed to be young and stupid.
- bara gör saker som får mitt hjärta att må bra.
detta är mitt livsmotto som jag följer cirka ALLTID. när jag sa "jag är så less på att göra saker jag inte vill. varför måste man det?" så sa min terapeut "men...det behöver du inte" och det är så sant. trivs du inte på jobbet - säg upp dig. känns det lite jobbigt att träffa den där kompisen - gör inte det. vill du stanna hemma en lördagskväll och titta på tv - gör det. simple as that, allt löser sig tillslut, viktigast är att hjärtat mår bra. och det betyder absolut INTE att du "flyr" från något, bull-fucking-shit, ibland ska man inte härda ut punkt *lifecoach*
MEN så kan det ju finnas situationer som är aningens knepigare att ta sig ur. har du något/någon i ditt liv som stunder för med mig så mycket dålig energi in i ditt liv, att du inte vet vart du ska ta vägen? håll ut, håll ut, HÅLL UT EMMA för glatta livet för också det kommer lösa sig, när du är redo, för det här är sant:
 puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback