*detta inlägg skrev jag 25 juli 2010*

bella swan i twilight

det är helt sjukt hur en bok/film kan ha blivit en sådan succé när huvudpersonen är totalt jävla meningslös. bella är en ointelligent, osjälvständig liten mes som gnäller 24/7. och på toppen av det: det ständiga "hur kan edward älska mig?"-tjatet. ja, hur fan kan han det!? det undrar jag med! och hon är helt sinnesrubbad när hon tycker det är fullständigt normalt att en kille har smugit in genom hennes fönster i flera månader och tittat på henne när hon sover. hon går med på att gifta sig med honom för att få ligga med honom. ja, hon riskerar tillochmed livet för att få  ha sex med en 107-åring. HUR DESPERAT FÅR MAN BLI!? stephanie mayer borde få pris för att ha skapat karaktären som har absolut sämst inflytande på unga tjejer. jag blir hatisk så fort jag bara tänker på eländet.

carrie i sex and the city

om man ser några avsnitt efter varandra är det mycket lätt att snappa upp vilken liten bitch carrie faktiskt är. hon är inte lika öppet irriterande och verkligen inte menlös som bella så det är svårare att upptäcka det men när man väl gör det så blir man fan lite äcklad. hon är självcentrerad och egoistisk och pretantiöst utstuderad. så fort någon av de andra tjejerna börjar prata om sina problem så säger hon "hur kunde big göra så mot mig!?" precis som bella är hon totalt besatt av en skitäcklig snubbe. och eftersom att hennes vänner inte är lika korkade som hon och faktiskt inte gillar big så blir hon skitsur när någon annan säger något ont om honom. fattar hon inte att han är svinäcklig?!

*måste ha varit förbannad…*

Trackback