ett blogginlägg om mitt utseende

onsdagen den 7de mars.
"du har inga ögonbryn".
men kul att du prickar in det på min kropp som jag är allra mest osäker över.
det är första gången en okänd människa påpekat mitt utseende på det viset.
som tur är finns det fina människor som tröstar och säger att jag inte ser konstig ut, att han gillar mitt ansikte och att hon vill döda honom.
kanske en överdrift att vilja döda någon över det but still.
började faktiskt gråta.
och ändå fortsatte denna människa.
"du hade varit typ assnygg om du haft ögonbryn".
får man säga så till någon?
alltså, tror jag har VÄLDIGT LJUSA ögonbryn för att jag är ginger?

jag har alltid, fast jag inte låssas om det, varit väldigt osäker över mitt utseende.
minns ni i lågstadiet, mellanstadiet, högstadiet efter sommarlovet när alla skulle jämnföra vem som var mest solbränd?
det var faktiskt väldigt jobbigt när ni alltid jämnförde er med mig och bah "HAHA gud vad blek du är, jag är mycket brunare än dig!"
vad jag ville göra då: ställa mig upp och skrika ALLA HUDFÄRGER ÄR VACKRA!!!!!!!!!!!
och det är ju helt bisarrt, tycker ni inte, att jämnföra hudfärg?
som om jag skulle ställa mig bredvid kanye och bah "HAHA gud vad svart du är, jag är mycket blekare än dig!"
alltså, tror jag är har väldigt ljus hy för att jag är ginger?

vad jag kommit fram till de senaste två veckorna är att jag faktiskt älskar hur jag ser ut.
jag älskar mina ljusa ögonbryn och min ljusa hy och mina fräknar och mitt hår.
jag älskar att jag är en av fyra procent som ser ut på detta viset.
tänk att det är så många gingers där ute (DETTA ÄR INGET SKÄMT) som blir retade för att de har rött hår, att det finns en speciell dag då man ska sparka en ginger och att tidningar har rubriker som "blekast på stranden" och sedan under julianne moore "här bländar hon alla!"
tänk att det är så och ändå så är det allra finast att vara ginger?
HAHAHAHAH konstiga världen.

och jag hatar när människor påpekar andras utseenden, jämnför och har sig.
är ni verkligen så missnöjda med er själva?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oh, fyyy faaan! Ta hit det djävla krypet så ska jag ge honom en rejäl pungspark och sen fråga om han har några kulor kvar!!

2012-03-23 @ 16:26:12
Postat av: malin

älskar den kommentaren.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback