TRETTON SKÄL VARFÖR

jag har läst en bok som ni borde läsa:

den handlar om clay som hittar ett paket med tretton kassettband utanför sin dörr. när han börjar lyssna på det första bandet hör han hannahs röst. hannah som tagit livet av sig. hannah som han knapp kände, som han var kär i. på bandet berättar hannahs inspelade röst att det finns tretton skäl varför, varför hon tog livet av sig. och på någon av de här kassettbanden är clay med, han har på något sätt bidragit till hennes död.

den här boken är så bra att jag: började läsa vid tre tiden, läste när jag väntade på bussen, läste när jag satt på bussen, hoppade av och gick hem från bussen, var så inne i boken att jag gick förbi vårat hus, kom in, slängde av mig jackan, satt mig i soffan och läste klart de sista tjugo sidorna vid sju. och sedan bara rann tårarna.

"kommer du ihåg vad du sade till mig den allra sista gången?
jag gör inte det.
det allra sista du gjorde mot mig?
jag log, det är jag säker på. jag log varenda gång jag stötte på dig, men du tittade aldrig upp. för du hade redan bestämt dig."

LÄSLÄSLÄSLÄSLÄSLÄSLÄSLÄSLÄSLÄSLÄSLÄSLÄSLÄSLÄSLÄSLÄSLÄSLÄSLÄS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback