konsten att inte uppfattas som korkad

jag: "jag fattar ingenting!"
malin: "nä, det är väll inte precis första gången."

gud nåde den som inte känner mig som kallar mig korkad, osmart, ointelliget, trög osv.
jag vill inte på något sätt bli uppfattad som en korkad tjej. det är okej för mig själv och personer som känner mig att skämta om mitt "ibland" väldigt ointelligenta sätt för vi vet ju att jag inte är det egentligen. detta här är faktiskt ett bekymmer jag har, att inte vilja come across på det viset. en gång för flera år sedan fick jag höra av en vän att en viss person tyckte jag var "korkad och ytlig" "dryg" var det också! det är det värsta jag någonsin hört om mig själv för det är precis så jag inte vill bli uppfattad. är det så svårt för folk att förstå när man inte är allvarlig tänker jag. märker inte folk när man driver med sig själv? ja jag vet inte. eftersom att jag är en sådan person som inte bryr sig så mycket om vad andra tycker (vet inte riktigt hur jag ska förklara, jag bryr mig inte men samtidigt tar jag åt mig? nä jag tar inte åt mig, det är liksom mer att det sjunker in, jag funderar lite över det och sedan släpper jag det) så anser jag att personer som inte förstår självdistans och sarkasm har sig själv att skylla.

jaja, TRÅKIGT inlägg. fick bara lite nattlig ångest. efter nattjobb så vaknade jag klockan 6 på kvällen idag, hehehehhehehe. in other words: natt-bloggning!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Så här tror jag att det är:



Du är absolut inte korkad. Dock har du inte den jobbiga höga matematiska intelligensen som gör människor socialt inkompetenta. Orsaken att människor uppfattar dig som "korkad" "dryg" eller "ytlig" är dels att du har den underbara förmågan att driva med dig själv. Jag tror dessutom att din intelligens ligger på det konstnärliga och språkliga planet. Därför kan du kläcka ur dig påståenden som "varför har killar inte mens" eller kalla tv:n för en dator, du ser inte världen i tråkiga geometriska former utan i färger och bilder. Egentligen kan man säga att du är för street-smart för att bry dig om korrekta påståenden.



Högt EQ FTW!



Förresten, sover du hela dagen kommer jag klättra in genom ditt fönster och hälla vatten över dig! Jag vill kolla Glee! ;b

Postat av: Mamma

Visa mig vem fan det var som kallade min förstfödda ointelligent, så ska hon / han få ångra sig bittert!! Vem var det som sa det, va, va!! Du ska inte lyssna på såna små skitar som inte förstår sig på ironi och våran speciella humor. ( vågar jag skriva att du e lik mig?)

2011-01-16 @ 13:49:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback