att vara en medmänniska.

satt ute och rökte och fikade och pratade med en gammal tant på jobbet. hon berättade om sitt liv och jag lyssnar mer än gärna. tänk vilka historier äldre människor bär på. vi pratade om världen och politik. miljön och framtiden. sedan gick vi till hennes rum och tittade på gammla foton. efter en stund hittade jag ett åh så vackert svartvitt foto på en man med vilt lockigt hår och mörka ögon som låg i gräset med en cigarett i munngipan. vem är det här frågade jag och då tittade hon på mig och hennes ögon glittrade. "han var mitt livs kärlek." och så berättade hon om honom och vipps när jag tittade på klockan var den ett på natten och innan jag lämnade henne sa hon tack för att du är så snäll och det känns så mycket och överallt när man vet att man har gjort en annan människa glad för att man bara vill lyssna.

om ni undrar vem dagens man är:

dagens man
james. hennes livs kärlek.

Kommentarer
Postat av: Mor din

Emma, du är en så fin medmänniska och dotter, synd om dom som inte har dig!! ;) Många som jobbar med äldre skulle ha slutat för länge sedan eller ännu hellre, aldrig börjat!

2011-08-04 @ 16:33:46
Postat av: Dessi

De är verkligen sådana gånger man vet varför man jobbar inom vården :)

Tänk att kunna ta sig tid och bara lyssna på de äldre, som du säger dom har helt fantastiska berättelser, man blir helt hänförd och har inte hjärta att sluta lyssna på dom :)

Och tänk så lite som kan glädja våra äldre en lite medmänniska som bara sitter och lyssnar och tycker de är intressant, du har säkert förlängt ehnnes liv ytterligare ett par år :)

Fortsätt vara den Emma som tar sig tid att lyssna till en liten berättelse :)

För som din mamma säger så finns de dom som skulle slutat jobba för länge sedan och typ sitta i en skrubb i en källare och rensa dokument :)

Kram Faster D

2011-08-04 @ 20:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback