vote or die

det är så mycket politik just nu att jag blir helt snurrig. de senaste nätterna har jag suttit här och klickat mig in på olika sidor, debatter, artiklar om de olika partierna, politiska blogginlägg. och idag faktiskt så ringde socialdemokraterna till mig och ville prata. blev helt chockad, men det är tydligen så partier gör, de ringer runt till förstagångsväljare och försöker värva dom till sitt parti. han frågade mig vad jag tyckte om mona salin och ja, då sa jag som det var. hon är inte bra, hon ger inte ett bra intryck, är alldeles för "seg och tråkig" (om det nu är några acceptabla argument, men det är så jag tycker.) jag skulle mycket hellre se någon annan som vår statsminister om nu de röd gröna vinner.  okej nu kommer mamma hata mig, men jag tycker att moderaterna har gjort ett rätt bra val av partiledare. hans huvud må se ut som ett ägg men reinfeldt är bra på att tala och...kariskmatisk kanske inte är rätt ord men något liknande, ja. (senast idag såg jag på något program på tv4 där dom frågade ut alliansen. då jämnförde reinfeldt sig med zlatan! jag har ÄLSKAT zlatan sedan grynet intervjuade honom back in the days. för att citera mig själv: "muckar man med zlatan muckar man med mig. jag kan ingenting om fotboll men han är så jävla snygg (eeh..har ni sett han utan tröja!?) och så rolig i sina intervjuer.") när jag sedan meddelade att jag tyckte mycket om maria wetterstrand gick det väll jämnt ut och vi la avslutade samtalet som vänner. efteråt tänkte jag på hur roligt det hade varit om jag när jag sa "jag vet redan vad jag ska rösta på" hade avslutat med "jag tänker rösta på moderaterna." undra vad socialdemokraten hade sagt då!? och sedan bara "nää, skojar bara!" nu väntar jag med spänning på ett samtal från resterande partier. ringer sd mig kommer jag fan lägga på! hehe nejdå (ta det lungt lotta ;)


Kommentarer
Postat av: Lotta

hahah det är din fulla rätt ;)

2010-09-15 @ 13:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback