have you ever seen a one legged man tryin' to dance his way free

jaha, senast idag klagade jag över hur mycket jag ogillar "the boss". visste ni att han är SEXTIO FUCKING ÅR!? det kan man ju inte tro, jävligt fräsh för att vara SEXTIO ÅR!
iallafall...
den här låten:
Bruce Springsteen & The E Street Band – The Wrestler - Bonus Track 
från en av de bästa filmerna som finns. rysningar överallt!

SEXTIO ÅR (sick i say):


och, åh! mysig dag jag haft idag! först hängde jag med bergström, amanda och jonasson. (så förvirrande när malin och ida också heter malin och ida. lika bra att kalla dom vid efternamn. hade en lärare en gång som alltid kallade mig för fjellborg. haha, på något vis tyckte jag om det.)
vi åt middag, shoppade lite (hehe, jag), lånade böcker och hade skittrevligt. bergis ska flytta till sin kille nästa tisdag. läskigt nu när alla börjar flyga iväg.
sedan mötte jag upp c. om jag får säga det själv så är vi himla roliga tillsammans! herregud. folk måste hata oss. hej, hej världens jobbigaste tjejer! vi hade filmkväll med sorgliga filmer. blev dock lite besviken, för sorgliga var dom inte. att grina till filmer är typ våran favorit hobby. vi är experter på det. E.X.P.E.R.T.E.R.

1. broarna i madison county
har kanske aldrig gråtit så mycket i hela mitt liv. jag trodde att jag skulle fan dö av mina egna tårar, helt sant. har satt ärr i mig. någon gång kan jag visa bild på hur jag såg ut efteråt (ja, det finns en sådan bild :-O)
2. "the ties that bind" sista avsnittet av första säsongen av o.c
när marissa och ryan dansar med varandra på bröllopet och de viskar till varandra samtidigt som den där skitsorgliga låten spelas.
marissa: i understand why you have to do this
ryan: thanks
marissa: but I wish you didn't have to
ryan: me too
marissa: i love you
när kirsten sitter på sängen och gråter och sandy kommer i och tröstar henne. när ryan åker iväg och tittar på marissa genom fönsterrutan. när seth och summer sitter på gräset och pratar. när seth seglar iväg med sin båten och marissa står på balkongen och tittar ut över havet och sedan tar fram vodka flaskan.
första gången när jag såg det avsnittet och jag inte visst vad som sedan skulle hända med alla. heartbreak!!!!
3. drömmarnas värld
grät upp en hel toarulle.
4. the lovely bones
helt obeskrivlig film. grät genom hela filmen, men inte bara för att det var sorgligt sorgligt utan också för att det var fint och för att det var hemskt.
5. titanic 
jag fan hatar den där filmen. var skitliten, typ tio när jag och malin skulle se den. (har sett den flera gånger, men aldrig slutet fler gånger, en gång var för mycket.) självklart somnade malin och där satt jag ensam i mörkret med en snuttefilt (haha!) och en döende leo dicaprio. fyfan.
upp-date: 6. crash
glömde ju en av de hemskaste (och bästa) filmerna jag sett. jag ville skrika ut av ren och skär sorg.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Sorgliga filmer du glömt: Stränder. OJ,OJ,OJ!! Tjejkompissnyft!

Blommor av stål. Skratt o gråt!

Upp. Oväntat sorglig. Chocken på bio för mig!

Mask. Fii, fan! Sann historia.

Den perfekta stormen. Naiv som jag var såg jag den på bio. Big mistake. Liksom, vad hade jag trott.

Sophies Val. Gammal goding med Meryl Streep. Bästa skådisen ever!!

Gröna Milen. Ingen kommentar behövs!!

Kan göra listan en mil lång men slutar nog här för tillfället.

Mamma

2010-09-11 @ 13:51:49
Postat av: broccoligratäng

och crash, herregud!

2010-09-11 @ 22:04:18
Postat av: ida

men du emma, jag hör av mig när jag är hemma igen så ska vi fara på turridning ;)

Postat av: ägaren

ida: perfekt!

2010-09-12 @ 22:07:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback