se aldrig "en sydfransk affär"

asså vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig av ovan nämda film. note-to-self: bestäm aldrig vilken film ni ska se utifrån filmaffishen. aldrig! ovan nämda film kan vara den dåligaste filmen jag någonsin sett. det blev inte ens lite, lite spännande när huvudpersonens man slog henne för att hon var otrogen eller när hon i slutet skjöt honom för att kunna vara tillsammans med sin älskare. (när jag såg min förredetta granne bland åskådarna borde jag ha anat oråd) men ett plus iallafall, jag har aldrig kännt mig så ung som jag gjorde igår. 99,9 procent av biopubliken bestod av män och kvinnor över fyrtio år. kännde mig som högst en tio-åring med mina prassliga godispåse. enlig camilla kollade mannen framför oss ilsket på mig när jag prasslade för mycket. och ni skulle sett mitt ansiktsuttryck när huvudpersonerna låg med varandra. har aldrig sett några så äckliga sexscener tidigare. asså mina ögon!!!!!! någon skulle ha filmat oss framifrån under hela filmen, äckel blandad med likgiltighet, skräck och förvirring och intensivt godisätande. hade blivit en VÄLDIGT större succé än filmen i fråga.

förhoppningsvis har vi bättre filmlycka idag då "the kids are alright" står på tur. i torsdags såg vi mr. nobody (man måste utnyttja filmfestivalen när den väl är) jag har viljat se den aslänge och den var awsome, dock är jag fortfarande lite osäker på vad fan den handlade om. precis som med inception då. kan hända att min tankeverksamhet är lite för långsam för sådana filmer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback