15.03

kanske 98 procent av alla som bor i norrland gillar att vara ute i naturen. hur mycket dom än klagar så tycker dom fortfarande om att åka snowboard, slalom, köra skoter, fjällvandra, fiska, plocka bark och bär och grilla korv och allt va fan det nu är man kan göra. och jag råkar vara en av dom 2 procenten som hatar sånt där tams. idag är det 4 minusgrader och sol. pappa snörade på sig skidorna och sa "jag vill inte sitta inne när det är sånt här fint väder." jag bah " ursäkta, vilket fina väder?" men som man också kan säja hoppet är det sista som lämnar norrlänningarna. när termometern visar under 10 minus ska man liksom vara glad och tacksam, njuta av det fina vädret. fuck that. vad jag vill ha sagt med detta är alltså ingenting ni inte hört förut, född på fel plats på jorden osv. mamma och pappa, jag är er evigt tacksam för att ni valde att föda upp mig på den här eläniga platsen vissa kallar för "hem". för det är väll trots allt det som format mig till den jag är just idag. och tack gode gud för att jag inte blev en skoterkörande tjej med prilla under läppen som bär vadlånga leggings till gympaskor som kommer jobba på lkab/konsum föraregatan tills hon gifter sig med en likasinnad kille som spelat i team kiruna tills hans knä gick ur led. utan en helt awsome tjej i sina bästa dar med trädtopps höga drömmar om någonting mer än så. tack gode gud. kanske mitt mest oväsentliga inlägg någonsin, alltid något. fred ut.

Kommentarer
Postat av: Dessi

Måste hålla med din pappa att när solen skiner och de börjar bli vår då ska man vara ute i de fina vädret och njuta ;) och få lite färg i ansiktet :)

2010-03-07 @ 15:52:41
Postat av: Anonym

Jag tror nog att du, innerst inne, älskar norrland och vår hääärliga vinter! Jag tycker oxå om lite värme mellan varven men det är därför som gud skapade charterresor!

Mamma

2010-03-07 @ 17:29:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback