att vara charlie schulmans pappa

ibland när jag läser alex schulmans blogg blir jag alldeles varm inuti.

hör på det här bara:

"Den härligaste stunden på dagen är den då jag kommer hem från jobbet. Jag öppnar dörren och jag hör hur Amanda viskar till Charlie: "Vem kommer nu? Vem kommer nu?" Och det blir alldeles tyst i lägenheten och jag tar av mig jackan och kommer in i vardagsrummet och när Charlie ser mig blir hon alldeles tokig. Hon börjar trumma med händerna mot sina knän. Hon skakar i hela kroppen och utstöter små korta ljud. Och jag kommer fram mot henne och hon gapar och ler och vet inte vad hon ska ta sig till! När jag är en meter ifrån henne så sträcker hon ut armarna mot mig. Förstår ni hur glad jag blir då? Det betyder att hon vill att jag ska bära henne. Och jag lyfter upp henne och säger "hej älskling" och vi gnuggar våra pannor mot varandra och jag dansar med henne i en karusell och hon skriker av glädje.

Det är den härligaste stunden på dagen."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback