vem stal ditt ljus?

igår var jag uppe med linas kvällbok tills klockan 5. sedan pratade jag med camilla i en timme. och när jag la på var jag helt jävla förvirrad över ljuset. helt ljust som mitt på ljusa dagen. och jag helt förvirrad.
fast det är nog ändå ganska mysigt när det är ljust på natten. camilla berättade om en kväll då hon gick hem från mig, skitmörkt ute, livrädd och med musik i öronen.
sedan kom det en kille precis bakom henne. hon skrek och sprang. måste väll trott att hon var lite galen men det är ju liksom det med mörker, man ser aldrig vem det egentligen är.
fast iochförsig samma sak hände mig när jag var på väg hem från skolan, mitt på ljusa dagen, skitglad och med musik i öronen. och så kom det en galen joggare och sprang om mig. herre-gud. okej att man är hurtig och är ute och springer men man måste väll för guds skull inte springa över människor för det?!
det jag vill komma framtill är nog att jag är lite mörkrädd och att jag älskar sommaren, och under sommaren är det ljust på nätterna. iallafall i kiruna. och här planerar jag inte att stanna särsklit länge.oj. jag får stjäla allt ljus och ha det i en burk när jag drar. en liten ljusblå plåtburk.

förövrigt är jag väldigt inne på tunn. den är så himmla fin! den handlar också om ljus. fast mer du brukade lysa upp varje rum du gick igenom. man får aldrig aldrig aldrig stjäla någon ljus! (huumm, fast med kirunas ljus är det nog annorlunda, kanske lämnar jag kvar lite ljust också, vill ju inte helt gärna att någon kär gammal vän ramlar över en stubbe eller så.)
den är iallafall himmla fin och jag måste få veta vem tjejen är som sjunger med lasse. för hennes röst är helt fantastisk. helt fantastisk!
puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback