oh boy!

Här kommer ett inlägg á la Sandra. Jag tyckte det var skitkul när hon skrev om hur hon skulle vara om hon var en kille. Så jag gör också det!

Jag skulle nog heta Didrik, bara för att det är jättejättefint.
Jag skulle se ut som en busig Emil i Lönneberga fast med svart, vågit hår. Och ha ögon som blixtrar. Dom skulle vara djupa och gröna också.

Ungefär såhär skulle jag nog sett ut:
image585image587image589

Och såhär skulle mitt hår se ut:
image588

Jag skulle klä mig i smalrandiga tröjor, svart/vita, röd/vita eller gråahuvtröjor med dragkedja. Smutsiga sneakers. Skinnjacka. Och smala jeans, ibland skulle jag ha hatt. Fast jag skulle nog inte gilla att handla kläder fast när jag väl gjorde det så tog jag bara det som såg snyggt ut. Och självklart skulle jag haft en fin klocka!
Jag skulle vara lång, över 1.80 cm. Vara smal fast inte så att man ser revbenen och ryggkotorna. Ha fina händer och så skulle man se mina blodådror på underarmarna.

Jag skulle vara smartast i klassen fast ändå inte överlägsen. Jag skulle vara snäll, fast om någon var dum mot den lilla killen i parallelklassen skulle jag kunna spöa ner dom. Jag skulle samtidigt vara den där killen som ingen riktigt visste var man hade honom, jag skulle vara spontan och lite mystisk. Jag skulle vara jättebra på att laga mat och kunna spela gitarr. Ett tag kanske jag skulle spela i något band.

När jag blev kär skulle jag bli kär i en tjej som skrattade mycket och log stort när hon såg mig. Hon skulle ha hår som fladdrade i vinden och jag skulle lära henne spela gitarr och pussa henne i nacken när vi skulle sova. Jag skulle aldrig vara dum eller elak och vi skulle vara helt ärliga mot varandra och hon skulle få jättefina presenter.

Såhär skulle hon nog se ut:
image590

Jag skulle nog lyssna på gammal musik mest. The Smiths och Pink Floyd skulle nog vara mina favoriter. Sedan skulle jag kanske tycka om Frank Sinatra också! Fast jag skulle tycka att Beatles var bäst. Mitt rum skulle lukta rök och mina småsyskon skulle jag ta hand om ifall något hemskt hände.

Kommentarer
Postat av: Jennie

haha du är störtskön:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback