att minnas

Alla har vi några komma-ihåg-låtar. Som får en att tänka på en speciell person eller ett fint minne så jävla mycket. En låt som får en att gråta och skratta för att man kommer ihåg det där speciella. Det här är några av mina komma-ihåg-låtar:

Replaceble - The Killers
Den här låten skickade en vän till mig. Och jag grät första gången jag hörde den. Mest för att texten kind of bara sa så jäkla mycket. Och jag kommer alltid att tänka på honom när jag lyssnar på den här låten.

Shoreline - Broder Daniel
Jag och en bekant satt i ett mörkt rum och sjöng och spelade gitarr till den här låten. Det var som att ingen annat fanns. Det är ett mycket fint minne jag har.

Let's make this moment a crime - The Format
Den här låten lyssnade jag på ett helt sommarlov. Mitt starkaste minne är när jag gick hem från C en sen kväll och den här låten högt i högtalarna. Jag tänkte "åh, vi lever ju bara en gång".

Tell no one about tonight - Le Sport
När vi var i Grekland för två år sedan lyssnade jag på den här. På stranden och när vi skulle sova låg och och min syster med varsin hörlur. Underbart!

The Scientists - Coldplay
Den här låten låten kommer alltid att få mig att tänka på en speciell händelse och en fin person. Den kommer alltid att få mig att tänka på nyår 2007/2008.

Kom ihåg mig då - Lars Winnerbäck
När jag hör den här låten tänker jag mest på mina fina och alldeles underbara vänner. Och hur mycket dom betyder för mig. Fast jag kan bli lite ledsen av den här låten ibland när jag tänker på hur många fina pojkar och flickor som bara försvunnit. Ibland är det så.


Nu tänker jag såhär, tänk vad roligt att få veta vilka era komma-ihåg-låtar är! Berätta. Puss.

Kommentarer
Postat av: Malin

En "komma-ihåg-låt" är I will always love you med Dolly parton, den kommer nog väldigt länge få mig att tänka på en viss person!

Postat av: camilla

the scorpions- wind of change. behöver nog inte ens säga vad den påminner om :)



2008-05-26 @ 23:22:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback